21.2.10

Els Noms de pila, del Baix Empordà

Els meus amics m'envien un text que ens ha de fer meditar. --------------------------------------------------------------------------------------------------------La noticia s´ho val!!!

El Punt d´avui, dedica tota una pàgina, a l´evolució dels noms de pila. Molts posats per tradició, costums o modes.

Les dades les ha publicat l´Institut d´Estadistica de Catalunya, arran del rànquing de noms de l´any 2008 a Catalunya.

L´encapçala els noms de les persones què actualment tenen 90 i 80 anys.

Bé, tots sabem lo de Joans, Joseps, Peres i ases. Tampoc fa tants anys. Més joves què jo s`en diuen!.


Però ai làs!... ARA CAU LA BOMBA!... Al BAIX EMPORDÀ, el PRIMER NOM del Rànquing MASCULÍ, es MOHAMED!!!.
Si em punxen no em troven sang! Què de tot Catalunya sigui la comarca de l´Empordà precisament!. Serà un error?

Cal que ens preguntem com es diran els nostres nets i besnéts?

De moment però, queda constància que el Nom Masculí ANIOL, es el Primer del rànquing del Pla de l´Estany!. Però, al pas qu´anem?!.